top of page
Search
  • netakoifman

איך לחזק את הביטחון בעצמי

איך מחזקים את כוח הרצון, משמעת עצמית? איך עומדים מאחורי המילה שלנו. איך לא לוותר לעצמי מבלי לאבד את הדעת. נטע קויפמן - הדרכת הורים | אימון אישי להצלחה | הנחיית קבוצות


איך משנים הרגלים?


כשאתם חושבים על משהו שמצריך כוח רצון, מהו הדבר הראשון שעולה לכם בראש?


עבור רובנו זה עמידה בפיתויים, בין שהפיתוי הוא עוגה, סיגריה, קניות לאכול עכשיו או להשאיר לאחר כך ועוד


כשאנשים אומרים "אין לי שום כוח רצון", הם מתכוונים לומר "יש לי קושי לומר 'לא' כשהפה שלי, הבטן שלי, הלב וכו' רוצים לומר 'כן'.



ד"ר קלי מק'גוניגל מדברת על שלושה כוחות שמתנהלים, חישבו על זה ככוח ה- לא תעשה.



לפעמים לומר לא זה רק חלק מהעניין עצמו, לפעמים לומר דווקא כן, כמו מרבית הדחיינים הוא הקושי. מי שמשאיר את העבודה, הדחיין , למחר או הספורט או כל אותם דברים שאתם משאירים ליום המחר, כוח הרצון עוזר לכם להכניס את המטלה לרשימת המטלות היומיות גם כאשר פיתויים טכנולוגיים כמו תוכניות ריאליטי בטלוויזיה, פייסבוק ועוד מאיימים למנוע מכם לעשות זאת. כוח העשה – היכולת לעשות מה שצריך לעשות גם אם יש בכם חלק שלא רוצה לעשות זאת.



הטיפ הראשון לכוח הרצון הוא לדעת מה אני רוצה

כוחות העשה והאל תעשה הם שני צדדים של שליטה עצמית. כדי להגיד לא כשצריך לומר לא ולהגיד כן כשצריך לומר כן, אתם באמת צריכים לדעת מה אתם באמת רוצים.

כשאתם מתמודדים עם פיתוי, או נתקלים בדחיינות, עליכם לזכור את המטרות שלכם!


מה שאתם באמת רוצים הוא להיכנס לג'ינס הצמוד, לקבל קידום בעבודה, לצאת מהחובות ולשמור על אחדות המשפחה.

כדי להפגין שליטה עצמית עליכם למצוא את המוטיבציה ברגע המכריע. זהו כוח ה- אני רוצה.


כדי לדעת מה אתם באמת רוצים ראשית כדאי לבנות חזון.

באימון אנחנו מדברים על חזון אישי – שהיא תמונת עתיד חיובי, תכנון ותהליך. מדברים על ניסוח של כל השאיפות, המטרות, היעדים והציפיות של המתאמן.


כל אתגר של כוח רצון דורש מכם לעשות משהו קשה, בין אם לסרב לפיתוי או בלעמוד במצב מלחיץ.

בידקו את עצמכם מה קשה בלעמוד מול הפיתוי, איך אתם מרגישים כשאתם חושבים על לעמוד באתגר כוח הרצון שלכם ?




טיפ שני לכוח הרצון : לחזות מראש מה סביר שתעשו ואז לשקול מחדש את פעולותיכם

כמובן שהדבר מצריך מודעות עצמית. למשל עישון סיגריה, יש סימנים מוקדמים שמתחילים עם ההשתוקקות לסיגריה, אכילת שוקולד, מרגישים את הצורך ההתחלתי במתוק וכבר יודעים לאן זה יוביל.


רוב ההחלטות אנחנו מקבלים על מצב של טייס אוטומטי, ללא מודעות אמיתית למה שמניע אותנו בקבלתן. באבא שיב, מרצה לשיווק במנה"ע בסטנפורד, הראה שאנשים טרודים נוטים להיכנע לפיתויים יותר מאחרים. כשהמוח שלכם עסוק מה שיקבע את הבחירות שלכם זה הדחפים שלכם ולא מטרות טווח הארוך שלכם. לדוגמה אנשים בתור בקפה יש סיכוי גבוה ב 50% לבחור בעוגה ולא בפרי אם הם עושים משהו אחר במקביל. אם אתם מגיעים רעבים לסופר יש סיכוי שתקנו פריטים שלא היו ברשימה שלכם.



טיפ שלישי: עיקבו אחר בחירות כוח הרצון שלכם


כדי להשיג יותר שליטה עצמית, עליכם לפתח תחילה יותר מודעות עצמית.


לפני כמה שנים הייתי יכולה לאכול ברנפלקס לארוחת בוקר צהריים וערב. הדחף התעורר למראה אותה קופסה של דגנים, אולם לאחר שראיתי כי רק מראה הקופסה גורם לי לדחף הבנתי כי החלטה שתתמוך במטרה שלי היא לא להכניס את הדגנים הללו בכלל הביתה.


נסו לבדוק מתי אתם מקבלים החלטות שנוגעות לאתגר כוח הרצון שבחרתם. חלק מההחלטות יהיו ברורות מאליהן, למשל ללכת לחדר כושר אחרי העבודה, ואז במשך היום תבדקו האם לקחתם איתכם את תיק חדר הכושר כדי שלא תצטרכו לעבור בבית, האם התעכבתם בעבודה כדי לא ללכת לעשות ספורט, האם שקעתם בשיחת טלפון כך שאחרי השיחה כבר נהיה לכם מאוחר מדי.


עיקבו אחרי ההחלטות שלכם במשך יום שלם.

בסוף היום נסו לנתח מתי קיבלתם החלטה שתמכה במטרות שלכם ומתי ההחלטה שקיבלתם היתה למנוע את המטרה שלכם.

בידקו היכן אתם יכולים לתפוס את עצמכם מוקדם יותר ויותר בתהליך.

שימו לב למחשבות, לרגשות ולמצבים שסביר יותר שמעוררים את הדחף.


באימון האישי , קואצ'ינג , בודקים מהם ההרגלים שמעכבים אתכם והאם אתם יכולים להחליף אותם בהרגלים מקדמים על מנת להשיג את מטרותיכם. בוא נעשה את זה יחד לתוצאות כאן ועכשיו!




bottom of page