להפסיק לדחות ולצאת ממעגל ההימנעות

איך להפסיק לדחות
האם באמת אין לנו משמעת עצמית או שאנחנו מוותרים לעצמנו ונשארים באיזור הנוחות? הנה כמה עצות מעשיות איך להפסיק לדחות ולהתחיל להיות בעשייה
נטע קויפמן - הדרכת הורים | אימון אישי | הנחיית קבוצות

 

 

מי לא מכיר את "יום ראשון מתחילים דיאטה" ואז זה יום שני... שבוע הבא. ואז אומרים "טוב, אין לי משמעת עצמית".

לעומת זאת אנחנו כל בוקר מצחצחים שיניים , מתגלחים ומתקלחים.

 

אנחנו לא נולדים עצלנים או דחיינים, אנחנו דוחים דברים מסיבות שונות. דחיית דברים אינה מחלה ואינה הבעיה האמיתית. 

הדחיינות היא בעיקר מחוסר מוטיבציה ומפחד.

 

לדעתי, אין דבר כזה חוסר מוטיבציה - יש מטרות שאולי לא ברורות או חסרות כיוון.

פחד הוא כתוצאה מהסרטים שאנחנו יוצרים לנו בראש.

 


תמיד חשוב להתחיל בעיצוב המטרה.

תחשוב על משהו שחשוב לך להשיג, אך עד היום לא הצלחת.

מה אתה רוצה?

האם המטרה בהישג ידך?

כיצד תדע כאשר תשיג את המטרה?

עד כמה מ1 עד 10 אתה רוצה את המטרה?

 

 

טיפ 1: למילים שלך יש כוח 

המילים שלך וטון הדיבור משפיעים על המוטיבציה שלך. חזק את המוטיבציה שלך באמצעות מילים.

הימנע מהשמעת מילים שמחלישות אותך או מייחסות לך חוסר יכולת או התנהגות בעייתית. לדוגמה: "אני תמיד דוחה דברים.." זה מחזק את המקום שאתה לא רוצה להיות בו.אפשר לשנות ל "בעבר דחיתי דברים שונים, אני משנה את זה"

החלף ביטוי "אני חייב" ל "אני רוצה"

השתמש במילים: אני רוצה, אני יכול, אני עושה, אני שמח, אני מקווה

למילים יש כוח!

 

 

טיפ 2: תפרגן לעצמך בסוף העשייה

צור תכנית פעולה קצרה עד 5 פעולות קצרות כאשר האחרונה היא התגמול על עשיית הפעולה.

למשל סידור הניירת - 1. לקנות קלסרים 2. למיין את הניירת 3. לשלם תשלומים 4. לתייק 5. לראות את הסידרה/סרט שאני אוהב בטלויזיה

 

 

טיפ 3: צור לעצמך את מצב הרוח המתאים

כילדה הייתי מחכה עד שיהיה לי מוזה לסדר את החדר. האם היום כמבוגר שרוצה לקחת שליטה על חייו אנחנו יכולים לחכות למוזה?
ואם היא תגיע עוד שנה או בכלל לא.

יש לנו שליטה על איך שאנחנו מרגישים.

החלף דחיינות בהתלהבות, זאת החלטה.

 

באימון האישי , הקואצ'ינג , המאמן האישי ביחד עם המתאמן מוצאים את אותם הרגלים מושרשים שמעכבים אותו מלעשות את מה שחשוב לו וביחד מוצאים פתרונות יצירתיים 

 

 

שתהיה חזרה לשיגרה מהנה!

ליצירת קשר ליחצו