הגשמה עצמית - כלים מעשיים חלק ב

הגשמה עצמית - איך להביא לידי ביטוי את הכישורים שלי בפועל לחיי היום יום? איך לחיות מתוך הגשמה עצמית, לא לוותר לעצמי ועל עצמי?
נטע קויפמן - הדרכת הורים | אימון אישי | הנחיית קבוצות

 

להגשמה העצמית פנים רבות ושונות מאדם לאדם.
באופן שבו אני מתבטא, מביא לידי ביטוי את היכולות והכישורים שחבויים בי  קיים הפוטנציאל להגשמה העצמית של כל אחד מאיתנו.

הנה כמה כלים מעשיים שיכולים לקדם את הפוטנציאל האישי:

 

7. רשת תומכת – כשם שהלוליין בקירקס דואג לרשת ביטחון שבמקרה והוא חלילה יפול הרשת תשמור עליו מפציעה קשה, חשוב לדאוג לחברים תומכים במסע היצירתי שלכם.
בן זוג /קרוב משפחה/חברים או קואצ'ר שאפשר לשתף אותם בהצלחות או בקשיים, שאפשר לבקש את דעתם על דבר מה שאתם עושים או רוצים לעשות.

וודאו שאלו אנשים שבאמת איכפת להם מכם ושיש להם מספיק פניות פנימית להיות שם בשבילכם.

 

8. סדר וארגון – עבדו בצורה מסודרת כדי לקדם את המטרות שלכם, הציבו לעצמכם תאריכי סיום ריאליים. גם אם לא בהכרח תעמדו בהם תוכלו להשתמש בהם כעוגן לעבר הצעד הבא.

סדר וארגון חיצוניים ופנימיים הם ביטוי לאיכות של אחריות ומשמעת עצמית, תכונות חשובות מאד בבואנו להגשים את עצמנו. לעיתים צריך לקבל עזרה על מנת להתחיל את הסדר ואז קל יותר בהמשך.

 

9. 'יום כייף' או יום חופש - מידי פעם הבן שלי מבקש לא ללכת לגן, בכך הוא מאפשר לי לקחת לעצמי יום חופשי ולבלות. אז יום זה באמת הרבה מדי ואי אפשר להרבות בכך.

 

עשו לכם הרגל לפחות פעם ביום משהו שהוא לעצמכם. שמאפשר לכם הקלה או רוגע. מתנה לעצמכם. יכול להיות ספורט, ציור, כתיבה, מוזיקה או כל דבר אחר שמכניס לכם רגיעה לעצמכם. הביצועים שלכם אח"כ יהיו טובים יותר!

 

10. תזונה בריאה – כבר ידוע שגוף ונפש מתפקדים יחד.

ברגע שנתייחס לגופנו בכבוד ונאכל בריא ונכון נרגיש קלילים ואנרגטיים יותר, שמחים ומלאי כוחות פנויים ליצירה ולחדשנות.

 

כשאנחנו אוכלים אוכל כבד או לא בריא, התודעה שלנו קהה, ויש קושי להיות פתוחים באמת לרעיונות חדשים. לאחר ארוחה כבדה הגוף מפנה את האנרגיה לעיכול האוכל , אנחנו נעשים עייפים. תאכלו אוכל כמה שיותר טבעי ולא מעובד בייחוד בשעות שבהן אתם רוצים לעבוד על המטרות שלכם.

 

11. מקורות השראה – שמרו על קשר עם מקורות ההשראה שלכם – טיול בטבע, קריאת ספרים, האזנה למוסיקה, כל דבר שעבורכם מאפשר חיבור ליופי, טוב, שמחה וחיוניות.

 

האדם הוא הוליסטי, אם אתם תתנו לעצמכם מקורות השראה כמו טיול תוכלו לקבל רוגע במקום אחר למשל בעבודתכם.

 

10. החלפת תלונה בבקשה – קחו אחריות על עצמכם. אם אתם שומעים את עצמכם מתלוננים על אדם כזה או אחר שאינו תומך בכם או מכשיל את ההתקדמות שלכם, עצרו רגע ובדקו איזו פעולה ממשית תוכלו לעשות במקום להתלונן.

 

לקיחת אחריות משמעה אני לא מטיל את האחריות על האחר אלא יודע לבקש, יודע להביע מה דרוש לי מה אני צריך.

 

לקריאת חלק א לחץ כאן